sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Heinäkuussa

Blogin päivitys on jäänyt, muttei suinkaan unohtunut. Monesti tässä tauon aikana olen miettinyt, että pitäisi päivittää tänne kuulumisia, mutta syystä tai toisesta, se on jäänyt.
Kesäkuu on ehtinyt vaihtumaan heinäkuuksi, tähän mennessä Suomen kesä näyttää kestäneen kaksi päivää, heinäkuun alussa. Olen ollut kaksi viikkoa kesälomalla, viimeistä päivää viedään ja huomenna on edessä paluu sorvin ääreen. Olisin mieluusti lomaillut vielä toiset kaksi viikkoa, mutta ensi kesänä sitten.

En ole ollut varsinaisesti kirppislakossa, mutta olen pyrkinyt olemaan tarkempi siitä, mitä kirppiksiltä kotiin tuon. Enää ei riitä, että esine on ihan kiva tai halpa. Sen täytyy olla superkiva ja sellaisia ei ole viime aikoina vastaan tullut. Lomalla olen käynyt kirpputorilla Vaasassa (kirppiksille meni 0euroa), Kauhavalla (meni 0,40euroa), Lapualla (4euroa) ja Seinäjoella (3euroa). Hyvinkin edullisia reissuja ollut, mutta aarteita ei ole myöskään löytynyt.

Koti näyttää siltä, kuin lomalla kuuluukin. Ei sotkuiselta, mutta tavarat ovat hujan hajan. Jostain syystä kirjastoni on ainoa, joka tässä talossa pysyy siistinä. Ehkä siksi, että se on yläkerrassa? Ehkä siksi, että olen ainoa joka sitä käyttää?  Jälleen kerran, kuvat on napsittu kirjastosta. Minkä sille voi, että se on talon kaunein ja tunnelmallisin huone. Ystävältä syntymäpäivälahjaksi saatu retro-kankaasta ommeltu mäyräkoira asustaa kirjastossa, turvassa oikeilta nelijalkaisilta.

Tämä hedelmäinen ukkeli-pariskunta löytyi kesäkuun alkuvaiheilla kirppikseltä.
Kipsisen cowboyn sain vanhemmiltani, jotka olivat sen rompetorilta ostaneet. Muistan, että mummolassani on samanlainen.
Kirjastoon olen himoinnut kelim-mattoa, mutta budjetti ei ole niihin venynyt. Pyysin vanhempiani pitämään huutokaupoissa silmällä edullisia ryijyjä, jotka voisivat matoksi sopia. Eikä mennyt kauaakaan, kun he bongasivat minulle sopivan ryijyn matoksi. Tässä ryijyssä ei ole minkäänlaisia kiinnikkeitä seinälle kiinnitystä varten, joten veikkaisimme sen olleen oikeassa tehtävässään, rekipeittona. Huutokaupan pitäjä oli sanonut ryijyn olevan peräisin ehkä 40-luvulta.
Samoin vanhempani löysivät Kangasalan rompepäiviltä minulle bambin, jollainen minulla entuudestaan oli. Vaikka malli on sama, eivät he kuitenkaan ole kuin kaksi marjaa.


Puutarhan kuulumiset kirjoitan ja kuvailen seuraavaan postaukseen.

4 kommenttia:

  1. Ihana tauluseinä ja tuo mäyris on kyllä niin suloinen :)

    VastaaPoista
  2. Ihana ryijy ja oikeastaan koko kirjasto :)

    VastaaPoista
  3. Kauniit värit tuossa ryijyssä - hieno löytö :) Ja tunnelmallinen on koko kirjasto. Mukavaa elokuun jatkoa!

    VastaaPoista