perjantai 14. marraskuuta 2014

15. marraskuuta

Onpas aika rientänyt töitä tehdessä ja laiskotellessa niin, että bloggaaminenkin on jäänyt vähiin. Monesti olen aikonut päivitellä blogia, mutta sitten on ruvennut ahdistamaan kun aikaa on kulunut edellisestä päivityksestä liikaa. En tiedä miksi.


Olen tehnyt jotain vallan muikeita löytöjä viime aikoina. Kesällä ihastuin Pentti Sarpanevan kädenjälkeen pitsi - kynttilänjalan muodossa. Sitten Lumppulaan ilmestyi myyntiin edullisella hinnalla maljakko, jossa on P.Sarpanevan koristeet, oli se pakko saada. Olen todennut, että minulla on tällä hetkellä mummo - vaihe päällä sisustamisen suhteen, joissain tapauksissa nimike on ehkä ruma mummo - vaihe :)
 Olen etsinyt jo tovin rottinkista vanhaa keksi - tarjotinta, sitä löytämättä. Kunnes piipahdin töiden jälkeen läheisessä kierrätyskeskuksessa ja siellä se oli. Olen rakastunut.

Aamutuimaan oli takanvalossa kuvattava uusi sohvapöytämme. Tämä arkkumallinen pöytä on ollut vanhemmillani, he vaihtoivat sohvaryhmää ja halusivat samalla pöydästä eroon. Tännehän se mahtui ja tulevaisuudessa sopii myös baarin puolen fiilikseen. Arkun päällä oleva hirvi on huutokaupasta, appiukon isänpäivälahja, joka ei ole vain kulkeutunut hänelle vielä. Viisaat ihmiset tiesivät kertoa, että se on peräisin Stockmannilta 1930 - luvulta. Jos ei appiukolle kelpaa, saa hirvi jäädä meille.

Mitä tavaroita Teillä ei voi olla liikaa?
Minulla ei voi olla liikaa esimerkiksi mummo-käsilaukkuja, teetä, teemukeja ja kirjoja.
Erityisesti kirjoja ostan kirpputoreilta aivan liikaa, mutta ne ovatkin elämänsuola. Lainaan kirjoja mielelläni myös kirjastosta, mutta parasta on silloin, kun ne löytyvät omasta hyllystä.
Fifty Shades of Grey - trilogiaa minulta löytyi entuudestaan englanniksi osat 1 ja 3, sekä suomeksi 2 ja 3 (kaikki kirpputorilta ostettu). Viime viikolla löytyi edullisesti boksi, jossa oli ne kaikki. Nyt minulla sitten on "muutama" Fifty Shadesi.
Vastapainoksi edelliselle, kaksi tammen kultaista (kirjastonpoisto) kirjaa kirpputorilta ja huutokaupan kirppis-pöydästä Muumipeikko & Pyrstötähti ja Vaarallinen juhannus. Muumeja minulla löytyykin pokkareina jo, mutta ainahan nämä kovakantiset peittoaa pokkarit mennen tullen.
Siinä yksi paha tapa. Ostan pokkarin ja ostan myös myöhemmin kovakantisen, kun sellainen vastaan tulee.
Eilisen kirppistelyn kirjasatoa.
Satuja pienimmille on Disneyn kirja, painos vuodelta 2001. Kirja on julkaistu 1965 ensimmäisen kerran ja kirjan kuvitukset suorastaan salpasivat hengen.
 Ja ettei vain unohtuisi, niin pitihän sitä ostaa uusi teemuki.
Mies lähti hirvimetsään ja minulla tulee varmaankin olemaan siivouspäivä. Yritän saada itseäni niskasta kiinni blogin suhteen ja päivitellä useammin :)

6 kommenttia:

  1. Ihan kiva mummoilu vaihe sinulla :) Nuo kuvitukset ovat kyllä upeita, olen myös ihastellut pinterestissä vanhoja joulupostikortteja- ja kuvia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös mummoilu ollut jollain tavalla nyt muotia muutenkin? Ihanaa olla muodissa mukana ;)

      Poista
  2. Minäkin olen hieman innostunut tuosta Sarpanevan sarjasta, mutta vielä en ole mitään ostanut. Se on hassua miten tarjonta tietyn paikkakunnan kirppiksillä vaihtelee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirpputorilla en ole nähnyt Sarpanevan sarjaa juuri lainkaan, yhdellä oli juuri Sarpanevan maljakko mutta hintalappu sanoi 50 euroa, huhhuh!

      Poista
  3. Ihania kuvia huoneiden sisällöstä ja voi,mitä löytöjä olet tehnyt! Kysyit,mitä ei voi olla liikaa. Noh,mulla ei ole ikinä liikaa kankaita, metallitarjottimia ja Sarviksen muovikippoja ;D Samaten en voi jättää väliin pehmoisia sängynpeitteitä, chenilleksikö sitä pörröistä materiaalia sanotaan,joissa on kohokuviona joku kuva tai ruudutus. Tautinsa jokaisella ;D Maria

    VastaaPoista
  4. Hassua, että törmäsin jossakin aika uudessa lehdessä juuri tuohon Pitsi-sarjaan ja sitten sinä kerroitkin samantien omasta löydästäsi. Olet tehnyt jälleen hienoja löytöjä!

    Sen kunniaksi minä haastoinkin sinut kahvittelemaan, vai teetäkö sittenkin juot :)

    VastaaPoista