perjantai 28. maaliskuuta 2014

Kalla

Ideat ovat olleet vähissä postausten suhteen ja olen sopinut itseni kanssa, etten hanki mitään turhaa, koska säästän koiranpentuun. Aurinko paistaa, mutta puutarhassa ei näy vielä paljoakaan heräämisen merkkejä. Syreeni näyttää sille, että pikkuhiljaa se on valmis kukkimaan.
Minulla on kymmenisen pussoa yksi ja monivuotisia kukkasten siemeniä odottamassa, että pääsen ne kylvämään. Ajattelin aloittaa puutarhuroinnin rennosti ja olen hankkinut vain sellaisia siemeniä, jotka eivät vaadi esikasvatusta tai muuta käsittelyä ennen istutusta.



Kukkasista puheenollen, ostin osaan keittiön kaapeista uudet nupit, kun halvalla sai (2,50e/4kpl). En ostanut heti kerralla kaikkiin kaappeihin nuppeja, kun olin epävarma niiden sopivuudesta ja mitä mies tuumaa. Mutta jopa miehelle kelpasi, eli näitä on pari pakettia haettava lisää. Nupit ovat posliinisia, joten voittavat edelliset kuluneet puunupit 10 - 0. Saavat nämä kelvata siihen saakka, että aloitamme keittiöremontin ( ja siihen taitaa mennä hetki...) .

Ifolorin tilauksen loppuosa saapui viimein ja nyt minulla on Vilmasta muistokirja. Paras vaihtoehto olisi ollut saada kirja kunnollisena kovakantisena, mutta en ole varma onko sellaisia ja kyllähän tämäkin kiva muisto on. Eilen saapui myös viimeisen käynnin eläinlääkärilasku ja epikriisin lopussa luki " Otan osaa suruunne" ja taas sain ruveta itkemään.


 Taika suositteli minulle aiemmin Kim Sheridanin "Animals and the afterlife" kirjaa, jonka myös tilasin heti sydän särkyneenä. Sen lukua en ole vielä aloittanut, lueskellut ja katsellut vain kantta. Tässä kirjassa on juuri sellainen kansi, mikä elokuvissa on aina amerikkalaisissa itsehoitokirjoissa.


Viime viikonloppuna kävin kirpputorilla myymässä tavaraa pois, vaikka tavaraa jäikin niin silti pääsin kuitenkin plussan puolelle. Ystäväni oli siellä myös myymässä aarteitaan pois ja teimme vaihtokaupan. Hänelle huonokuntoinen monster high - nukke, minulle hänen tekemänsä kierrätysmateriaaleista valmistetut kalla - korvakorut.

Nauttikaa kauniista säästä ja toivotaan sitä viikonlopullekin!

1 kommentti:

  1. Hauskat nupit kerrassaan! Voi, tuo valokuvakirjan kansi on niin liikuttava.

    VastaaPoista