sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Talvikettu tahtoo

Facebookin rättei, lumpui ja retroi -kirppiksellä on villilänsi menossa tällä hetkellä. Eli mitkään säännöt eivät päde villin lännen aikaan ja voi että, kun olen löytänyt kaikkea mitä olisi pakko saada.
Mutta jostain syystä, en ole valmis maksamaan niin paljon kuin muut, niin menetän myös kaiken mitä "ilman en voi elää".  Siispä, ajattelin tehdä tälläisen postauksen tavaroista, jotka olisivat erittäin tervetulleita kotiini.
Vaikka en tahtoisi elää ilman esimerkiksi mademoiselle -tuolia, tässä postauksessa listatut esineet eivät kuitenkaan vaadi lottovoittoa ;)
Huom! Kaikki kuvat googlesta!

Mäkisen kuvastimen peili
Minusta tälläinen olisi hirrrrrveän ihana. En ole ikinä näitä nähnyt kirpputorilla, ja siksi hiukan minua ottaakin pattiin että monet tuntuvat näitä löytävän ihan pilkkahinnalla. Vaikka tästäkin peilistä löytyy ihania väriyhdistelmiä, haluaisin silti ehkä mieluiten mustavalkoisen.

Finelin Vegeta -kattila
Vege on vain yksinkertaisesti yksi kauneimpia finelin kuvioita. Plus, tälläiselle kasvissyöjälle se olisi vallan mainio. Silti, en halua maksaa näistä juuri mitään ja en ikinä törmää kirpparilla edullisiin yksilöihin.

Pehtoori
Pehtoori olisi myös pakko saada, mutta niihinkään en ikinä törmää missään livenä. Ei tarvitsisi olla edes käyttökuntoinen, kunhan se vain hyllyssä olisi... Pirteä keltainen kelpaisi eniten, mutta tyytyisin vaikka punaiseenkin, kunhan..

Finlaysonin Taimi
Jostain syystä olen ihastunut tähän finlaysonin taimeen, löysin viime vuonna peräkonttikirppikseltä 1eurolla pinkkisävyisen tyynynpäällisen ja sen jälkeen olen koettanut kangasta saalistaa, huonoin tuloksin.

Koira kipsipatsas
Meillä on kotikotonani kaksi vanhaa kipsistä koiraa, mutta äitini ei ole luvannut minulle niitä antaa sijoitukseen. Harmi, sillä muualta en tule patsasta saamaan. Rompetoreilla on koirilla kova hinta (40eurosta ylöspäin).

Purkkeja
Purkkeja minulla on kyllä riittävästi, enkä halua kuin sellaisia, jotka silmääni miellyttävät. Mutta keltainen aarikan tuliaispurkki ja marimekon muija purkki kelpaisivat kyllä heti. 

Rolly dolly /Nevaljashka
Tälläinen riittäisi minulle yksikin!

Peltilelut
Vanhat kunnon peltilelut on ihania, ja ihana on muuten hintakin jos niitä vastaan sattuu tulemaan...

Muumimuki "Talviyö"
 Tämä on jäänyt hankkimatta keräilyni alkuvaiheessa ja kyllä harmittaa. Edullisin jonka olen nähnyt, on mennyt 80eurolla.

Ebba Masalin opetustaulu
Nämä Eban (Ebban?) taulut ovat niin kauniita. Tietenkin minulle kelpaisi joku luuranko -aiheinenkin, mutta luuranko -aiheisia ei juurikaan tule vastaan ja Ebban omat ovat sitten jo aivan omassa hintaluokassaan.

50 -luvun nojatuoli
Tuollaisilla kapenevilla jaloilla, pakko saada! Miksi en vain ikinä ole missään paikalla kun näitä edullisesti myydään. Kenenkään sukulaiseni nurkissakaan ei tälläisiä ole.

Radiopöytä
Radio minulta jo löytyy, mutta haluaisin sen alle oikein kunnon radiopöydän. Nämäkin valitettavasti tuntuvat olevan aika hyvissä hinnoissa, ja mikäli edullisia löytyy, ovat ne pidemmän matkan päässä.

Keinutuoli
Löytyy helpostikin, kun vain on tilaa mihin sellainen viedä.



Vanhempani päättivät lähtiä Turkkiin, joten olen torstaista saakka ollut koiravahtina.
Vanhemmillani on siis napolinmastiffi Nestori ja lisäksi täällä asustaa minun Alma -neitokaiseni. Aika kuluu täällä niin hitaasti. Siksi postailen vähän ja tälläisiä goolesta löytyneitä kuvia.

2 kommenttia:

  1. Mä tahon kanssa pehtoorin, mutta semmosen mitä vois käyttää, oon törmännyt vaan ulkoa hyviin ja sisältä ruosteisiin. Vegeta multa löytyy, mutta en ole käyttänyt sitä varmaan neljään vuoteen. Ebban taulu on myös täällä haaveena, mutta taitaa tosiaan haaveeksi jäädä.

    VastaaPoista
  2. Kiitos villinlännen, nyt pitäisi postissa olla tulossa vegeta. Ei ehkä käyttökuntoinen kuitenkaan, mutta ei se haittaa :) <3
    En ole tainnut törmätä livenä kuin muutamaan pehtooriin ja ne on sitten ollut jossain juthbackan rompetorilla ja hinta satasen hujakoilla... :(

    VastaaPoista