tiistai 10. heinäkuuta 2012

Vanhaa, käytettyä ja huudettua

 Olen viettänyt viime postauksen jälkeen enimmäkseen aikaani vanhempieni luona.
Olen vain todennut, että jos istuskelen vain yksiössäni, olen kohtapikaa erakko.

Olen päässyt esimerkiksi museo-auton kyytiin (perheessä siis useampi).
Auton perässä on todella hieno, tyyliin ja väriin sopiva matkalaukku, josta vanhempani saavat kiittää yksin minua. Dyykkasin matkalaukun taannoin jätelavalta.

 Olen hankkinut ennestään täyteen astiakaappiini täydennystä
Kaksi Arabian Peura ja kaksi Arabian Kulku -sarjojen lautasta
Sekä avaamattoman pakkauksen riihimäen lasin -juomalaseja
 Olen myös hankkinut kaikkea turhaa mutta hienoa..

Kuten uusia maatuskoja
Fidalta veden värisen Riihimäen lasin keittiötölkin (jonka sisään muutti luonnon kiviä ja muovi-bambi)
Ja pitkästä aikaa kävin huutokaupassa.
Kovin mielelläni en niihin mene, sillä inhoan kilpailua tavarasta X, jonka välttämättä haluan ja jonka yleensä moni muukin haluaa. Tälläkin kertaa meni niin, että mademoiselle -tuolin kopio meni jollekulle muulle, samoin useampi 50-luvulta peräisin oleva pehmonalle.
Enkä myöskään halua huutaa siellä kovaan ääneen kilpaa, joten delegoin hommat vanhemmilleni.
Mutta jotakin edes tuli hankittua.

Kuten tämä tuoli, huutokaupan pitäjän mukaan kyseessä on rantatuoli 40 -luvulta. Heti tämän nähdessäni, kuvittelin ylleni 50 -lukuisen uimapuvun, hellehatun ja tämän tuolin mukaani rannalle. On tuoli hivenen kärsinyt, mutta tavaroissa saa näkyä aika ja käytön jälki, eivät ne olisi muuten persoonallisia ollenkaan.

Toinen ostokseni oli kaksi taulua.
Näitä jo huutokaupan alussa katselin, toivoin ja odotin, että jollain tavalla voittaisin nämä omakseni. Niinhän sitten kävikin! Kyseessä on mitä ilmeisemmin Seinäjokelaisen Tarja Polarin grafiikkaa suoraan 70 -luvulta. Lähetin muutama tunti sitten itse taiteilijalle sähköpostia, varmistuakseni siitä, että nämä on hänen taidettaan ja ovatko "vain" vedoksia vai ei. Mutta silti, vallan ihastuttavia!
kuvassa näkyvä kyltti on syntymäpäivälahja pikkusiskoltani.
 Tämä ostos ei ole minun, mutta halusin silti näyttää sen teille. Äitini uusimpia aarteita.

 Olisiko toiveita, että millaisista asioista tänne postailisin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti